Datadriven online campagne
Nieuwbouwproject Heijmans Vastgoed
De uitdaging
Project uitverkocht
In tijden van krapte op de nieuwbouwmarkt, de ruimte vinden om sneller vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De vraag naar woningen is groter dan ooit, maar desondanks staat nieuwbouw langer te koop. De marketingkosten nemen toe, terwijl het budget gelijk moet blijven.
Project uitverkocht
- Huizenzoekers
Bereik alleen die mensen die bezig zijn met het kopen van een huis. VDB heeft met 250.000 profielen het grootste aantal online huizenzoekers van Nederland in beeld.
- In beeld
Inzicht in alle kosten en resultaten met PixelKitchenTM. Real-time voor elk project en uitgesplitst per kanaal. Indien gewenst kun je specifiek per markt KPI’s monitoren.
- Effectief
Samen draaien we aan de knoppen, omdat we continu willen optimaliseren. Het doel is tegen minimale kosten zoveel mogelijk kwalitatieve leads. Zodat je zo snel mogelijk kan stoppen. Want stoppen is ook rendement.
Huizenzoekers in Rotterdam via Facebook, Instagram, Google en Display Advertising benaderd.
Alle kosten direct inzichtelijk dankzij door Van Dyck Brown ontwikkelde PixelKitchenTM.
In fase 1 & 2 van dit nieuwbouw project zijn uiteindelijk 124 woningen verkocht.
Dankzij VDB kunnen we alle kosten uit alle kanalen onder elkaar zetten. Door dit te combineren met de daadwerkelijke resultaten uit onze backoffice via Salesforce sturen we op echte resultaten. We weten steeds beter wat het effect is van onze inzet, en dus ook wat niet effectief is en wanneer we voldoende geïnteresseerden benaderd hebben.
BRAM BOTERMAN
Senior Manager e-commerce
Heijmans Vastgoed B.V.