Case employer branding
Een sterk werkgeversmerk
Employer branding voor Heijmans
Employer branding is belangrijker dan ooit. Werkgevers met een sterk werkgeversmerk zijn beter in staat zijn om de juiste mensen aan te trekken en te behouden. Voor Heijmans hebben wij de “Maak het mee” campagne uitgevoerd met succesvolle resultaten!
Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die activiteiten in vastgoed, woningbouw, utiliteit en infra combineert. Voor het aantrekken van talent heeft Heijmans samen met creatief bureau Frisse Blikken de arbeidsmarktcommunicatiecampagne “Maak het mee” ontwikkeld.
In de “Maak het mee” campagne staan medewerkers centraal. De campagne nodigt de potentiële kandidaat letterlijk uit om bij Heijmans aan de slag te gaan. Medewerkers vertellen over hun eigen inbreng en de verschillende mogelijkheden die Heijmans hierin biedt.
Naast de ontwikkelmogelijkheden zijn collega’s en samenwerken ontzettend belangrijk voor Heijmans medewerkers. Iedere medewerker draagt bij aan het realiseren van de verschillende indrukwekkende projecten. Deze gevoelens van samen sterk staan en trots zijn de uitgangspunten geweest voor de sfeer die de campagne uitstraalt.
Uitdaging
Aan Van Dyck Brown de opdracht om met dit gave creatieve concept een employer branding campagne op te zetten met als doel het bekendmaken en positioneren van Heijmans als werkgever onder een aantal strategische doelgroepen.

Aanpak
Wij hebben een landelijke, gelaagde campagne opgezet in drie fasen: bekendheid, overweging en sollicitaties. Per doelgroep hebben we de beste marketingmix bepaald met onder andere Display, paid search, LinkedIn, Instagram en Facebook.
Voor de bekendmaking hebben we gezorgd voor zo veel mogelijk zichtbaarheid. Display is hiervoor een heel geschikt kanaal, omdat je in korte tijd veel mensen kunt bereiken. In de eerste fase lag hier de nadruk op. In de overweging en sollicitatie fase verschoof de focus naar social media en retargeting via de verschillende kanalen. In de campagne funnel namen we de doelgroep steeds een stap verder in het verhaal met telkens een andere call-to-action.
Resultaten
Met de campagne hebben we enorm veel zichtbaarheid gerealiseerd onder de doelgroep. Daarnaast is het aantal weergaven van de werken-bij pagina’s met ruim 30% gestegen en zien we een piek in het aantal sollicitatie button clicks. Kortom: een zeer effectieve campagne in alle lagen van de kandidatenreis.

Van Dyck Brown en employer branding
Wil jij ook werken aan je werkgeversmerk? Wij helpen jou met de inzet van creatieve campagnes en ondersteuning van onze specialisten. We zijn er ook als je een sparringpartner nodig hebt, of voor het van a tot z opzetten van de campagne(s).
- Gespecialiseerd in employer branding
- Kennis van nieuwe advertentieplatforms
- Alle marketingdata op één plek
- Resultaten van online én offline campagnes
- 24/7, direct beschikbaar
- Sneller rapporteren