Grip en controle met een dashboarding tool 

9 december 2022

Data zijn cruciaal. Maar aan data op zich heb je niets. Alleen op de juiste manier verzameld en ingezet, kunnen data je organisatie een mega-boost geven. Ze zijn bepalend voor beslissingen die je hele organisatie aangaan: over strategie, ambitieniveau en investeringen. Wil je data voor jou en je organisatie laten werken in plaats van andersom, dan is data management een must. Hoe breng je orde in de chaos?

Data verzamelen is in veel organisaties hot. Met recht, alleen is er een grote maar. Teams, afdelingen, producten, diensten en regio’s genereren meer en meer informatie en cijfers. Meer data betekenen meer kansen. Maar. Mogelijk verzamelt ieder gegevens vanuit een ander systeem en met een ander doel. De marketing manager heeft behoefte aan ander inzicht dan de CFO. Andere uitgangspunten maken je data onmogelijk te combineren, laat staan met elkaar te vergelijken. Om te kunnen profiteren van de data die je verzamelt, is orde in de chaos cruciaal. Je moet data op de juiste manier onderhouden, actualiseren, beheren en beveiligen. De oplossing is een dashboarding tool, die je grip en controle geeft. Maar om daarvan een succes te kunnen maken, moet je beginnen bij het begin.

Het belang van de juiste data 

Appels met peren vergelijken is een slecht idee. Ook een dashboarding tool functioneert alleen als je de juiste informatie bij elkaar brengt. Dit start met het integreren van bijvoorbeeld je marketing-informatie en inzichten in een soort softwaretool. Hoe?PixelKitchen is de oplossing voor effectief data management. Met deze door onze creatieve techneuten ontwikkelde custom dashboarding- en rapportagetool maakt Van Dyck Brown ingewikkelde materie eenvoudig en inzichtelijk. PixelKitchen wordt het geheugen van je organisatie, waarop je vol vertrouwen en met een gerust hart besluiten kunt baseren.

Overzicht en inzicht in al je campagnes. In al je campagnes.

PixelKitchen laat je in één overzicht alle resultaten zien van je marketing campagnes en het websiteverkeer, inclusief KPI-monitoring. Zo heb je in één oogopslag inzicht in je investeringen en de resultaten van al je marketing activiteiten. Of het er tien zijn of tweehonderd. Je marketeer kan eenvoudig de resultaten van verschillende campagnes naast elkaar zetten om te zien welke beter werkt. Of regionale initiatieven met elkaar vergelijken. Je kunt filters genereren op basis van regio, merk, product, vacature of wat je maar wilt. Bovendien kan je rapportages maken op verschillende niveaus. Ook de CFO heeft de mogelijkheid om de totale uitgaven en opbrengsten in te zien. PixelKitchen biedt je volledige, échte, actuele data.

Jouw goud

Data zijn het nieuwe goud. Maar welke data zijn voor jouw organisatie écht belangrijk? En welke inzichten kunnen jouw organisatie die mega-boost geven? Omdat dit voor ieder bedrijf anders is, kom je niet ver met een algemeen instrument. PixelKitchen stemmen we op maat af op de unieke behoeften en wensen van je organisatie, zodat je precies die doorslaggevende en soms verrassende inzichten krijgt. Van algemeen tot op detailniveau. Van vrijwel iedere datasource, variërend van Salesforce tot Excel en van Facebook tot Xandr. Per dag, week of misschien wel jaar. Per marketeer of regio. Alles is mogelijk.

Jouw PixelKitchen

Meer grip en controle? Het is al mogelijk om in enkele dagen jouw maatwerk PixelKitchen voor je te ontwikkelen. Jouw dashboard, dat je inzicht geeft in verrassende kansen en sluimerende twijfels omzet in duidelijkheid. Meer weten of een demo? App, bel of mail onze specialist Jan Pieter.

Deel dit bericht:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email