Alles wat je moet weten over de Facebook Pixel
25 november 2022
Als je effectieve advertenties wilt inzetten op Facebook en Instagram, is een Facebook Pixel onmisbaar. Met de Facebook Pixel, ook wel bekend als Meta Pixel, kun je gegevens verzamelen van de bezoekers van je website. Hiermee verbeter je de prestaties van je advertenties. Maar wat doet de Pixel precies en hoe het werkt? We leggen het je uit!
De Facebook Pixel is een stukje HTML-code die je op jouw website plaatst. Zo kom je meer te weten over de bezoekers van je website. Je ziet welke pagina’s ze bekijken, hoelang ze op deze pagina’s blijven en welke (conversie)acties ze uitvoeren.
Met deze gegevens kun je doelgroepen opbouwen van websitebezoekers, bijvoorbeeld mensen die specifieke pagina’s hebben bezocht of mensen die een product wel in hun winkelmandje hebben gestopt, maar nog niet hebben afgerekend. Ook kun je bezoekers uitsluiten van je advertenties, bijvoorbeeld mensen die een formulier hebben ingevuld of een product hebben gekocht. Voor deze mensen is de advertentie niet relevant meer.
Naast het targeten van reguliere websitebezoekers, is het ook mogelijk om look-a-like audiences (vergelijkbare doelgroepen) te maken. Op basis van interesses en het gedrag van je websitebezoekers gaat Facebook op zoek naar mensen die vergelijkbaar zijn aan je websitebezoekers. Zo kun je relevante mensen bereiken die nog niet op je website zijn geweest en je doelgroep vergroten.
Maar let op: Sommige branches (leningen, huisvesting, werkgelegenheid en maatschappelijke kwesties & politiek) zijn gebonden aan de speciale advertentiecategorieën van Facebook. Zij kunnen géén gebruik maken van deze handige look-a-like audiences. Dit om onrechtmatige discriminatie tegen te gaan.
Er zijn een aantal voordelen bij het gebruiken van Facebook Pixel. We lichten er 3 uit:
We snappen dat je door deze voordelen helemaal overtuigd bent om gebruik te maken van de Facebook Pixel. Hoewel dit ingewikkeld lijkt, valt het gelukkig mee. Wij nemen de stappen met je door.
Neem dan contact op met onze online marketing specialist Nick. Samen bepalen we waar wij je het beste bij kunnen helpen. Jij kiest de plek. Kan via Teams. Bij jou op kantoor. Of kom gezellig een koffietje drinken (iets anders mag natuurlijk ook) bij ons op Strijp-s.
Deel dit bericht: