Alles over parameters voor URL-tracking in LinkedIn
4 oktober 2024
LinkedIn introduceerde eind maart wereldwijd een nieuwe oplossing voor het monitoren van campagneprestaties, genaamd Dynamische UTM’s. Deze dynamische UTM’s maken het eenvoudiger om aangepaste tracking elementen aan campagne-URL’s toe te voegen.
Wat zijn parameters voor URL-tracking?
URL-trackingparameters zijn specifieke stukjes tekst die aan het einde van de bestemmings-URL worden toegevoegd om extra informatie over de bron van een advertentieklik te kunnen bijhouden. Deze parameters kunnen bijvoorbeeld meten hoeveel klikken naar je website afkomstig zijn van een specifieke campagne of plaatsing. Adverteerders krijgen door deze parameters een beter inzicht in de prestaties van hun advertenties. Dit leidt tot betere optimalisatie, efficiënter budgetbeheer en effectieve targeting strategieën.
De vijf basis parameters van URL-tracking
Hieronder is een voorbeeld van een URL met UTM parameters:
https://vandyckbrown.nl/?utm_source=linkedin&utm_medium=organische_social&utm_campaign=nieuws&utm_term=linkedin_parameters&utm_content=blog
Specificaties voor URL-trackingparameters op LinkedIn
In een campagne kan je zowel statische als dynamische URL-paramaters toevoegen aan je campagnes. Statische URL-parameters zijn vaste parameters die handmatig aan een URL worden toegevoegd. Met dynamische URL-parameters hoef je dit nu slechts één keer te doen. Het LinkedIn-systeem genereert automatisch de juiste UTM-informatie, gebaseerd op campagne, account- en creatieve namen, waardoor alle klikken worden gevolgd. Dit kan op accountniveau of per advertentie ingesteld worden.
Hoe voeg je URL-trackingparameters toe?
Het toevoegen van URL-trackingparameters aan een LinkedIn-campagne is eenvoudig.
Waarom is dit zo belangrijk?
Het gebruik van dynamische URL-parameters is meer dan alleen gemak. Het zorgt ervoor dat je meer kan richten op strategie en analyse in plaats van uitvoerend werk. Een groot voordeel van dynamische parameters is de vermindering van handmatige inspanningen en het potentieel voor fouten.
Van Dyck Brown is expert in LinkedIn campagnes! Neem contact met ons op. We gaan graag met je in gesprek, bij jou op locatie, online of bij ons in Strijp-S. Koffie?
Deel dit bericht: